Szkoła Podstawowa im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie

Środa, 2024-05-08

Imieniny: Kornela, Lizy

Wycieczka klasy 2 do Stargardu

Dnia 24 maja 2022r. kl. II z SP w Wędrzynie, wybrała się na wycieczkę do Stargardu. Pierwszym punktem była wizyta w najnowszym Centrum Nauki „Filary”, gdzie zwiedzaliśmy  ekspozycję oraz braliśmy udział w warsztatach. Wystawa w Stargardzkim Centrum Nauki „Filary”, składała się z czterech pięter. Każde z nich porusza trochę inne zagadnienia naukowe, a zwiedzającego przenosi w nieco inną przestrzeń.

Parter: KUPCY. W pierwszej sali wystawienniczej dzieci poznały rolę Stargardu,  jako miasta handlowego. Dowiedziały się o tym, jakie znaczenie miała dla niego rzeka Ina, co nią transportowano, skąd i dokąd. Miały możliwość wcielić się przy tym w rolę kupca, który musiał doskonale znać średniowieczne systemy miar i wag oraz mieć rozeznanie w geografii, aby planować szlaki handlowe.

Poziom 1: ŻYCIE MIASTA. Sala druga przeniosła nas w sam środek gwarnego życia w średniowiecznym Stargardzie. Wraz z budowniczymi zastosowaliśmy najciekawsze rozwiązania architektoniczne.  Mierzyliśmy  też poziom głośności przeróżnych hałasów na rynku.

Poziom 2: DO BRONI, NA MURY! W sali trzeciej, przede wszystkim chłopcy, mogli spełnić swoje dziecięce marzenie dotyczące bycia rycerzem.  Sprawdzili swoją zręczność, spryt i siłę oraz nauczyli się metod komunikacji na polu bitwy.

Poziom 3: INNOWATORZY. Przechodząc  na ostatnie piętro, odbyliśmy podróż w czasie ze średniowiecza w przyszłość. Tutaj mogliśmy zetknąć się z najnowocześniejszymi technologiami - drukiem 3D, programując i drukując samodzielnie motyla, serce i gwiazdkę śniegu oraz programowaliśmy roboty, a na koniec, co jest niemniej ważne – zrobiliśmy sobie zdjęcie w słynnym strzaskanym lustrze!

Kolejnym punktem naszej wycieczki, była wizyta w Bastei, wybudowanej w XVI w jako wzmocnienie systemu umocnień w części obwarowań miejskich. Edukator oprowadził dzieci po pomieszczeniach muzealnych, opowiadając ciekawostki z życia ówczesnych mieszkańców tego miasta, a także prezentując i omawiając liczne eksponaty zebrane w muzealnych gablotach. Następnie udaliśmy się na zajęcia muzealne „Ryneczek Hanzy” w Bastei, gdzie dzieci miały okazję wcielić się w dawnych mieszkańców i zdobywać cenne towary, licytując i targując się z przebiegłym kupcem.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek w  Restauracji  Mc Donald’s. Szczęśliwi i z pełnymi brzuchami wróciliśmy do Wędrzyna. Chociaż pogoda tego dnia nas nie rozpieszczała, padał deszcz, wycieczkę uważamy za udaną. Bawiliśmy się świetnie i wspólnie spędziliśmy miłe chwile.