Dyrektor: kom. 502 118 499
Sekretariat czynny:
poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00
szkoła tel. (95) 755 91 20
przedszkole tel (95) 717 65 49
E - mail: sekretariat@spwedrzyn.pl
Dyrektor: kom. 502 118 499
Sekretariat czynny:
poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00
szkoła tel. (95) 755 91 20
przedszkole tel (95) 717 65 49
E - mail: sekretariat@spwedrzyn.pl
Niedziela, 2024-10-06
Imieniny: Artura, Fryderyki
Wędrzyn, 01.09.2020r.
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie
I. Wstęp
Kierowanie pracą Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego z oddziałami przedszkolnymi w Wędrzynie to proces złożony z uwagi na wielofunkcyjność placówki, jak również wiele ról jakim musi sprostać dyrektor.
Głównym celem i zadaniem przedszkola i szkoły jest przygotowanie dzieci i uczniów do nauki na kolejnych etapach edukacyjnych oraz właściwego funkcjonowania w środowisku społecznym.
Moim zadaniem i priorytetem jako dyrektora będzie kształcenie najmłodszego pokolenia na najwyższym poziomie z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb oraz możliwości, zwracając szczególną uwagę na uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Będę starał się wyposażyć bazę w dostosowane do potrzeb, nowoczesne pomoce dydaktyczne i najnowsze zdobycze współczesnej technologii.
Chciałbym, aby każde dziecko w kierowanej przeze mnie placówce czuło się bezpiecznie, a atmosfera wzajemnej życzliwości umożliwiła właściwą współpracę uczniów, nauczycieli, rodziców i wszystkich pracowników.
II. Baza przedszkola i szkoły w Wędrzynie
Baza lokalowa przedszkola:
Baza lokalowa szkoły:
Sale przedszkolne i szkolne są dobrze wyposażone: stoliki, krzesła, meble, pomoce dydaktyczne. W każdej klasie znajduje się laptop z dostępem do szerokopasmowego Internetu.
Otoczenie szkoły i przedszkola:
Teren wokół szkoły i przedszkola jest ładnie zagospodarowany, wybrukowany plac przed szkołą oraz utrzymany w zieleni teren przyszkolny (dużo drzew i krzewów).
W szkole i przedszkolu zatrudnionych jest 28 nauczycieli – wszyscy posiadają kwalifikacje do nauczani przedmiotów oraz wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, 3 osoby z administracji i 10 osób z obsługi.
III. Przyszłość szkoły i przedszkola
1. Dydaktyka – koncepcja pracy z uczniem
Jednym z moich priorytetów pracy na stanowisku dyrektora będzie stworzenie uczniom takich warunków nauczania, aby chętnie i ambitnie pracowali i osiągali wysokie wyniki nauczania poprzez:
- indywidualną pracę z uczniem mającym trudności w nauce,
- indywidualną pracę z uczniem zdolnym,
- nacisk na efektywniejsze prowadzenie zajęć korekcyjno -kompensacyjnych.
2. Koncepcja działań wychowawczych i opiekuńczych
Oprócz działań dydaktycznych ważnym zadaniem szkoły i przedszkola są działania wychowawcze i opiekuńcze. Chciałbym, aby w kierowanym przeze mnie zespole nauczyciele zwracali szczególną uwagę na:
3. Koncepcja współpracy z Radą Pedagogiczną
W zakresie dydaktyki przedszkole i szkoła powinny postawić przed sobą zadanie osiągania wyników kształcenia na najwyższym poziomie oraz przygotować dzieci i uczniów do osiągania sukcesów na kolejnych etapach edukacyjnych. Placówka, którą chciałbym kierować, powinna wspierać wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Aby zrealizować te działania konieczna jest właściwa współpraca między uczniem, nauczycielem i rodzicem. Będą służyły temu następujące działania:
- zespół edukacji przedszkolnej,
- zespół klas I – III edukacji wczesnoszkolnej,
- zespół humanistyczny,
- zespół przedmiotów ścisłych,
- zespoły wychowawcze,
- zespoły nauczycieli uczących w jednym oddziale klasowym
- przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzania,
- terminy przeprowadzania obserwacji zajęć dydaktycznych, opiekuńczych
i wychowawczych,
- kontrolę dokumentacji,
- wspomaganie poprzez organizowanie szkoleń, konferencji i warsztatów.
4. Koncepcja współpracy z rodzicami
W prawidłowym funkcjonowaniu dziecka w szkole i przedszkolu ważną rolę odgrywają rodzice. Współpraca dyrektora z rodzicami nie powinna ograniczać się tylko do spotkań na oficjalnych zebraniach czy w sytuacjach nadzwyczajnych.
W tym obszarze ważne jest żeby:
- systematycznie współpracować z rodzicami,
- pozyskać rodziców chętnych i zaangażowanych do bieżącego kształtowania rzeczywistości szkolnej i przedszkolnej,
- pedagogizować rodziców w ramach ogólnych spotkań z rodzicami, poprzez organizowanie warsztatów i prelekcji dla rodziców,
- zachęcać rodziców uczniów z trudnościami w nauce do badań diagnozujących w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
5. Koncepcja pracy na rzecz środowiska lokalnego, współpracy z instytucjami
i organizacjami
Szkoła i przedszkole są bardzo mocno związane ze środowiskiem lokalnym, wszystkimi innymi instytucjami działającymi na terenie miasta, gminy i powiatu. Bardzo ważna jest współpraca z samorządem terytorialnym. W przypadku naszego samorządu współpraca układa się pomyślnie. Jej efekty są widoczne i trwałe. Nowe boisko do piłki nożnej, doposażenie pracownik komputerowej. Organ prowadzący jest otwarty na potrzeby przedszkola i szkoły.
Deklaruję daleko idącą współpracę z Burmistrzem Sulęcina w zakresie uzgadniania potrzeb szkoły i przedszkole oraz innymi instytucjami jak:
- Nadleśnictwo Sulęcin w zakresie działalności ekologicznej i przyrodniczej,
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie organizacji imprez kulturalnych i sportowych,
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w zakresie głębszej znajomości środowiska dzieci oraz konieczności udzielania im pomocy,
-Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w zakresie objęcia szczególną opieką dzieci pozostających w rodzinach zastępczych,
- Sąd Rejonowy w Sulęcinie Wydział ds. Rodzinnych i Nieletnich w zakresie stałych kontaktów z kuratorami sądowymi uczniów i ich rodzin,
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sulęcinie w zakresie badań uczniów
z trudnościami.
Deklaruję również promowanie sukcesów szkolnych i pozaszkolnych naszych przedszkolaków i uczniów na stronie internetowej, na apelach szkolnych oraz na spotkaniach z rodzicami.
6. Propozycja zadań ogólnych w funkcjonowaniu Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie
Planuję wypracować taki styl zarządzania placówką, który będzie akceptowany przez nauczycieli, pracowników administracji i obsługi oraz rodziców. Pragnę w pełni wykorzystać dostępność do bazy jaką oferuje lokalizacja szkoły i przedszkola. Możliwość organizacji uroczystości szkolnych i pozaszkolnych w „Amfiteatrze”. Pragnę włączyć Szkolną Grupę Wolontariatu w pomoc przy organizowaniu imprez przedszkolnych, aby starsi uczniowie czuli się odpowiedzialni i pomocni młodszym kolegom i koleżankom. Jednym z moich priorytetów byłby udział szkoły i przedszkola w projektach międzynarodowych w ramach Erasmus + i Polsko Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Ponadto chciałbym przygotować kadrę pedagogiczną do pracy hybrydowej, poprzez udział w szkoleniach, wyposażyć nauczycieli w takie narzędzia pracy (platformy e-learningowe, sieci społecznościowe i aplikacje), aby skutecznie wprowadzali tą metodę do programu nauczania.
Chciałbym także przy okazji uroczystych apeli szkolnych, związanych ze świętami narodowymi umożliwić dzieciom przedszkolnym udział w części artystycznej. Moja praca skierowana będzie na zapewnienie integracji dzieci i młodzieży oraz wspólną pracę mającą na celu osiąganie jak najwyższych standardów kształcenia i wychowania.
IV. Zakończenie
Przedstawiona przez mnie koncepcja funkcjonowania i rozwoju Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie być może nie wyczerpuje wszystkich planowanych działań. Wydaje się jednak, że przedstawiony zarys wskazuje główne elementy rozwoju przedszkola
i szkoły na najbliższe lata. Jeżeli pojawią się nowe wyzwania będę je realizował.
Dyrektor
mgr Rafał Mueller